Handelsbetingelser
Virksomhedsoplysninger
byFrank (iTrade)
Mail: mail@byfrank.dk
Adr: Bredgade 8, 7470 Karup
CVR: 34261997
Bestilling og betaling
Alle viste priser på hjemmesiden er inkl. dansk moms og andre afgifter. Priserne er
dagspriser.
byFrank tager forbehold for trykfejl, prisfejl, moms- og afgiftsændringer samt udsolgte varer og
leveringssvigt fra vores leverandører.
Eksempel: Hvis en varer (uanset årsag) ikke vises til den korrekte pris på købstidspunktet, forbeholder byFrank sig retten til at annullerer en ordre på baggrund af dette.
Bestilling
Når du har afgivet en bestilling, vil du modtage en online bekræftelse.
Skulle du ikke modtage denne bekræftelse indenfor 1 time, bør du kontakte os.
Du vil desuden modtage en ny mail, samme dag som din ordre er afsendt.
Når du handler med byFrank indgås aftaler på dansk.
Hvis du ønsker at modtage en ny kopi af din ordrebekræftelse bedes du venligst sende os en mail
på mail@byfrank.dk
Betaling
Vi tilbyder flere mulige betalingsmetoder.
Vi accepterer følgende korttyper:
. Visa
. Visa Electron
. MasterCard
. MasterCard Debit
. Maestro
. Mobilepay
. Klarna
Online betaling med kort
Ved betaling med elektronisk betalingskort trækkes beløbet først, når varerne er afsendt.
Der betales via en sikker og krypteret SSL-forbindelse (Secure Socket Layer).
Dette betyder at dine kortoplysninger ikke kan læses af udenforstående.
Når du handler med et betalingskort, forbeholder vi os retten til at kontrollere, om de personlige oplysninger der er opgivet, er sande.
Af sikkerhedsmæssige årsager kan vi ALDRIG forhøje det godkendte beløb.
Leveringstid
byFrank bestræber sig altid på at afsende din ordre hurtigst muligt og dermed kan der forventes 1-4 dages leveringstid. (Bemærk at leveringstiden er vejledende og ikke en garanti).
Vi sender altid bestillinger i indkommende rækkefølge. Ved udsalg, fødselsdag eller lignende kan der derfor forekomme længere leveringstid.
Der kan ligeledes forventes længere leveringstid, ved bestilling af eksempelvis special designs og billeder på bestillinger.
Forsendelsesomkostninger:
Din ordre er fragtfri ved køb for minimum 499 Kr. Disse ordre sendes altid til PostNord pakkeshop. Ønsker du pakken leveret til adresse koster dette et fragtgebyr på 40 Kr.
Der vil altid blive fremsendt et ”Track-and-Trace” nummer, så det er muligt at følge bestillingen fra vores lager til det valgte leveringssted.
Ved køb af større billeder som eksempelvis lærredsbilleder, leveres disse som udgangspunkt altid med fragtmand, direkte til den indtastede adresse. byFrank kan ikke stilles til ansvar hvis ikke modtager er hjemme på leveringstidspunktet.
Hvis fragtfirmaet finder det forsvarligt stilles disse pakker typisk et sikkert sted. Skulle din pakke mod forventning ikke blive stillet et forsvarligt sted i forhold til eksempelvis vejr, beder vi om at evt. klage rettes direkte til fragtfirmaet, da byFrank ingen indflydelse har haft på leveringen af pakken.
Returnering og fortrydelsesret
Når du handler hos byFrank har du 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele, at du fortryder købet og ønsker at få din betaling tilbage. (Bemærk: Gælder ikke lærredsbilleder, special designs og limited edition billeder/produkter.
Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den næstfølgende hverdag.
For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en tydelig erklæring via mail give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen, samt altid oplyse hvilket ordrenummer der er tale om. Ethvert ønske om returnering skal sendes til mail: mail@byfrank.dk.
Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde den fungerer på. Med andre ord – Varen kan prøves på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet eller behandlet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som “brugt”, hvilket betyder at du ved fortrydelse af købet kun kan få en lille del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Når der er tale om en ren returnering, vil udgiften til returneringen tilfalde dig.
Du som køber bærer risikoen for varen fra varens levering, og til den leveres tilbage til byFrank. Det er derfor en rigtig god ide at sende varen retur med et tilhørende tracking-nummer så varen kan spores. Ved returnering er du ligeledes ansvarlig for at varen er pakket forsvarligt ind i original emballage.
Pakker som ikke afhentes inden for tidsfristen erstattes ikke. Vi oplever desværre fortsat at en del pakker ikke afhentes indenfor (den ellers meget rimelige) tidsfrist, og da vi bliver pålagt returfragt for disse pakker, samt en masse administrativt ekstra arbejde på grund af disse pakker, så sender vi nu kun pakkerne afsted igen mod et behandlingsgebyr svarende til fragtprisen for ordren + et administrationsgebyr på 50 Kr. (prisen for gensendelse af en ordre er derfor oprindelige fragtpris + 50 Kr.)
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte eller undlade at afhente eller tage imod varen. Alle returvarer skal sendes til nedenstående adresse:
byFrank
Bredgade 8,
7470 Karup
Bestillingsopgaver / special design
byFrank tilbyder også special design og bestillingsopgaver. Disse opgaver er ikke dækket af den ovennævnte fortrydelsesret, eftersom disse opgaver bliver udført på kundens specifikke ønske og eller bestilling.
Special design omfatter blandt andet produkter som på den ene eller anden måde bærer præg af kundens egne ønsker, og derfor ikke kan forventes at kunne videresælges til andre end kunden selv, eller billeder/produkter som kun sælges i tydeligt begrænset oplag. Eftersom disse først produceres ved bestiling og ikke betegnes som en hyldevare.
Private/personfølsomme billeder til brug i specialdesign
Vi tilbyder at designe billeder som indeholder kundens egne private billeder. Ved godkendelse af disse betingelser gives der samtidigt samtykke til at vi må behandle, og benytte disse billeder til det bestilte design. Billederne som leveres af kunden videregives/sælges aldrig videre. Derimod, slettes de umiddelbart efter at designet er færdigt, og kunden har fået det tilsendt. Det færdige design, kan dog ske at gemmes dog i op til 2 år, grundet kundens ret til at reklamerer over produktet.
For yderligere information se vores privatlivspolitik
Reklamation
Der ydes naturligvis 24 måneders reklamationsret i henhold til købeloven. Hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
En skade på en vare som følge af fejlhåndtering fra kundens side er ikke dækket af reklamationsretten.
Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til byFrank i rimelig tid efter varens modtagelse. Her anses max. en måned som rimelig tid, med mindre andet er aftalt.
Hvis varen er leveret med fragtmand skal produktet efterses for evt. fejl/skader, og i så fald meldes enten direkte til fragtmanden, eller senest til os en uge efter modtagelses datoen.
Skader som er forekommet som følger af udfordringer med at få plakaterne ud af røret er ikke en gyldig reklamation. Opleves det at plakaterne er besværlige at få ud, har vi flere tips til hvordan dette gøres uden at beskadige produkterne. I disse situationer skal vi altid kontaktes inden skaden er sket.
Ønsker du at reklamere over en vare, skal du sende os ordrenummeret som reklamationen omhandler, samt brugbar billeddokumentation af varens/emballagens fejl/mangler. Du skal samtidig med billeddokumentationen sende os en beskrivelse af varens fejl/mangler. Du vil herefter modtage skriftligt svar på reklamationens godkendelse. Først efter skriftlig godkendelse anses din reklamation for gyldig og registreret hos byFrank.dk
Reklamationer sendes til: mail@byfrank.dk
Returneres en ordre uden ovenstående dokumentation anses reklamationen som ugyldig!
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.
Varen sendes og leveres til:
byFrank
Bredgade 8
7470 Karup.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav, til pakkeshops eller lignende.
Husk at varen altid skal returneres i original emballage.
Hvis du vil kontakte os, kan du gøre det via mail: mail@byfrank.dk
Klage muligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og
Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan
klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det
er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her
– http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse:
mail@byfrank.dk
Cookie- og Privatlivspolitik
Klik for at gå til vores Cookie- og Privaltlivspolitik?