Virksomhedsoplysninger

byFrank (iTrade)

Mail: mail@byfrank.dk

Adr: Viborgvej 19, 7470 Karup

CVR: 34261997

Bestilling og betaling

Alle vores viste priser på hjemmesiden er inkl. dansk moms og andre afgifter. Priserne er

dagspriser.

Prisen på bestillingstidspunktet, er den gældende pris for købet.

byFrank tager forbehold for trykfejl, prisfejl, moms- og afgiftsændringer samt udsolgte varer og

leveringssvigt fra vores leverandører.

Bestilling

Når du har afgivet en bestilling, vil du modtage en online bekræftelse.

Skulle du ikke modtage denne bekræftelse indenfor 1 time, bør du kontakte os.

Du vil desuden modtage en ny mail, samme dag som din ordre er afsendt.

Når du handler med byFrank indgås aftaler på dansk.

Hvis du ønsker at modtage en ny kopi af din ordrebekræftelse bedes du venligst sende os en mail

på mail@byfrank.dk

Betaling

Vi tilbyder flere mulige betalingsmetoder.

Den mest sikre, og den betalingsform vi anbefaler alle kunder, er at betale med et betalingskort.

Vi accepterer følgende korttyper:

. Visa/Dankort

. Visa

. Visa Electron

. MasterCard

. MasterCard Debit

. Maestro

Online betaling med kort

Ved betaling med elektronisk betalingskort trækkes beløbet først, når varerne er afsendt.

Der betales via en sikker og krypteret SSL-forbindelse (Secure Socket Layer). Dette betyder at

dine kortoplysninger ikke kan læses af udenforstående.

Når du handler med et betalingskort, forbeholder vi os retten til at kontrollere, om de personlige oplysninger der er opgivet, er sande.

Af sikkerhedsmæssige årsager kan vi ALDRIG forhøje det godkendte beløb.

Leveringstid

Vi bestræber os på at have alle viste varer på lager og på at afsende din ordre hurtigst muligt og dermed kan der forventes 1-2 dages leveringstid. (Bemærk at leveringstiden er vejledende og ikke en garanti).

Vi sender altid bestillinger i indkommende rækkefølge. Ved udsalg, fødselsdag eller lignende kan der derfor forekomme længere leveringstid.

Forsendelsesomkostninger:

Du kan altid få plakater købt hos byFrank leveret fragtfrit til nærmeste PostNord pakkeshop. Ønsker du pakken leveret til adresse koster dette et fragtgebyr.

Der vil altid blive fremsendt et ”Track-and-Trace” nummer, så det er muligt at følge bestillingen fra vores lager til det valgte leveringssted.

Bemærk at der kan være fragtgebyr på ordre som indeholder andre varer en lagerførste plakater, herunder varer lavet på bestilling, eller varer som overstiger størrelsen 50×70 cm.

Returnering og fortrydelsesret

Når du handler hos byFrank har du 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og ønsker at få din betaling tilbage. (Bemærk: Gælder ikke special designs og limited edition billeder/produkter. – Læs mere om dette under “Bestillingsopgaver / Special design”. 

Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den næstfølgende hverdag.

For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en tydelig erklæring via mail give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen, samt altid oplyse hvilket ordrenummer der er tale om. Ethvert ønske om returnering skal sendes til mail: mail@byfrank.dk.

Du må efter modtagelsen alene håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde den fungerer på. Med andre ord – Varen kan prøves på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som “brugt”, hvilket betyder at du ved fortrydelse af købet kun kan få en lille del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Når der er tale om en ren returnering, vil udgiften til returneringen tilfalde dig.

Du som køber bærer risikoen for varen fra varens levering, og til den leveres her hos os. Det er derfor en rigtig god ide at sende varen retur med et tilhørende tracking-nummer så varen kan spores. Ved returnering er du ligeledes ansvarlig for at varen er pakket forsvarligt ind.

Pakker som ikke afhentes inden for tidsfristen erstattes ikke. Vi oplever desværre fortsat at en del pakker ikke afhentes indenfor (den ellers meget rimelige) tidsfrist, og da vi bliver pålagt returfragt for disse pakker, samt en masse administrativt ekstra arbejde på grund af disse pakker, så sender vi nu kun pakkerne afsted igen mod et behandlingsgebyr svarende til fragtprisen for ordren + et administrationsgebyr på 50 Kr. (prisen for gensendelse af en ordre er derfor oprindelige fragtpris + 50 Kr.)

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte eller undlade at afhente eller tage imod varen. Alle returvarer skal sendes til nedenstående adresse:

byFrank

Viborgvej 19,

7470 Karup

Bestillingsopgaver / special design

byFrank tilbyder også special design og bestillingsopgaver. Disse opgaver er ikke dækket af den ovennævnte fortrydelsesret, eftersom disse opgaver bliver udført på kundens specifikke ønske og eller bestilling.

Special design omfatter blandt andet produkter som på den ene eller anden måde bærer præg af kundens egne ønsker, og derfor ikke kan forventes at kunne videresælges til andre end kunden selv, eller billeder/produkter som kun sælges i tydeligt begrænset oplag. Eftersom disse først kun produceres ved bestiling og ikke betegnes som en hyldevare.

Private/personfølsomme billeder til brug i specialdesign

Vi tilbyder at designe billeder som indeholder kundens egne private billeder. Ved godkendelse af disse betingelser gives der samtidigt samtykke til at vi må behandle, og benytte disse billeder til det bestilte design. Billederne som leveres af kunden videregives/sælges aldrig videre. Derimod, slettes de umiddelbart efter at designet er færdigt, og kunden har fået det tilsendt. Det færdige design, kan dog ske at gemmes dog i op til 2 år, grundet kundens ret til at reklamerer over produktet.

For yderligere information se vores privatlivspolitik 

Reklamation

Der ydes naturligvis 24 måneders reklamationsret i henhold til købeloven. Hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

En skade  på en vare som følge af fejlhåndtering fra kundens side er ikke dækket af reklamationsretten.

Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til byFrank i rimelig tid efter varens modtagelse. Her anses max. en måned som rimelig tid, med mindre andet er aftalt.
Hvis varen er leveret med fragtmand skal produktet efterses for evt. fejl/skader, og i så fald meldes enten direkte til fragtmanden, eller senest til os en uge efter modtagelses datoen.

Skader som er forekommet som følger af udfordringer med at få plakaterne ud af røret er ikke en gyldig reklamation. Opleves det at plakaterne er besværlige at få ud, har vi flere tips til hvordan dette gøres uden at beskadige produkterne. I disse situationer skal vi altid kontaktes inden skaden er sket.

Ønsker du at reklamere over en vare, skal du sende os ordrenummeret som reklamationen omhandler, samt brugbar billeddokumentation af varens/emballagens fejl/mangler. Du skal samtidig med billeddokumentationen sende os en beskrivelse af varens fejl/mangler. Du vil herefter modtage skriftligt svar på reklamationens godkendelse. Først efter skriftlig godkendelse anses din reklamation for gyldig og registreret hos byFrank.dk

Reklamationer sendes til: mail@byfrank.dk

Returneres en ordre uden ovenstående dokumentation anses reklamationen som ugyldig!

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen sendes og leveres til:

byFrank

Viborgvej 19

7470 Karup.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav, til pakkeshops  eller lignende.
Husk at varen altid skal returneres i forsvarlig emballage.

Hvis du vil kontakte os, kan du gøre det via mail: mail@byfrank.dk

Klage muligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og

Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan

klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det

er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her

– http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse:

mail@byfrank.dk

Cookie- og Privatlivspolitik

Klik for at gå til vores Cookie- og Privaltlivspolitik?